برق

برق
مجموعه اطلاعات برقی 
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان برق و آدرس all-electric.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





اینورتر های حالت جامد دارند اجزاء بدون حرکت و در طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی، از منابع تغذیه سوئیچینگ کوچک در رایانه، به بزرگ برق ولتاژ بالا برنامه های کاربردی جریان مستقیم که قدرت حمل و نقل فله استفاده می شود. اینورتر به طور معمول استفاده می شود برای تامین قدرت AC از منابع مانند پانل های خورشیدی یا باتری DC.

دو نوع اصلی از معکوس کننده وجود دارد. خروجی موج سینوسی اصلاح اینورتر شده است شبیه به خروجی موج مربعی این تفاوت که خروجی می رود به صفر ولت برای زمان قبل از تعویض مثبت یا منفی است. ساده و کم هزینه (~ $ 0.10USD/Watt) است و سازگار با اکثر دستگاه های الکترونیکی، به جز در تجهیزات حساس و یا تخصصی، به عنوان مثال برخی پرینترهای لیزری. اینورتر موج سینوسی خالص تولید تقریبا کامل خروجی موج سینوسی (<3 ٪ اعوجاج هارمونیک کل) است که در اصل همان ابزار و قدرت شبکه عرضه شده است. بنابراین آن را سازگار با تمامی دستگاه های الکترونیکی AC. این نوع مورد استفاده در اینورتر شبکه - کراوات می باشد. طراحی آن پیچیده تر است، و هزینه های 5 یا 10 برابر بیشتر در هر واحد قدرت (~ $ 0،50 به دلار 1.00USD/Watt) [2]. اینورتر الکتریکی با قدرت بالا یک اسیلاتور الکترونیکی است. است تا به نام چون اوایل مکانیکی AC به DC مبدل به کار در جهت معکوس ساخته شده بودند، و در نتیجه "معکوس" بودند، برای تبدیل DC به AC.

اینورتر انجام تابع مخالف از یک یکسو کننده است.

مطالب [پنهان کردن] 1 نرم افزار 1.1 DC قدرت استفاده از منبع 1.2 تامین برق اضطراری 1.3 القایی گرمایشی 1.4 انتقال قدرت HVDC 1.5 فرکانس درایوهای متغیر 1.6 درایوهای الکتریکی خودرو 1.7 تهویه مطبوع 1.8 به طور کلی مورد 2 مدار توضیحات 2.1 پایه طرح 2.2 خروجی موج 2.3 پیشرفته طراحی 2.4 سه فاز اینورتر 3 تاریخچه 3.1 زودهنگام اینورتر 3.2 اینورتر کنترل یکسوساز 3.3 یکسو کننده و اینورتر تعداد پالس 4 همچنین ببینید 5 منبع 5.1 عمومی مراجع 6 پیوند به بیرون


ویرایش] کاربردها [ویرایش] DC قدرت استفاده از منبع اینورتر طراحی به ارائه 115 VAC از 12 ولت منبع ارائه شده در خودرو. واحد نشان داده شده فراهم می کند تا 1.2 آمپر از جریان متناوب، و یا به اندازه کافی به قدرت دو شصت وات نور bulbs.An اینورتر تبدیل برق DC از منابع مانند باتری، پانل های خورشیدی، یا سلولهای سوخت به برق AC است. برق می تواند در هر ولتاژ مورد نیاز باشد، به طور خاص می تواند تجهیزات AC طراحی شده برای عملیات برق، کار و یا تصحیح برای تولید DC در هر ولتاژ مورد نظر است.

اینورتر توری کراوات می تواند انرژی را به شبکه توزیع خوراک زیرا آنها تولید جریان متناوب با شکل موج و فرکانس که توسط سیستم توزیع عرضه. آنها همچنین می توانید خاموش و روشن به صورت خودکار در صورت خاموش شدن چراغ ها.

میکرو اینورتر تبدیل جریان مستقیم را از فردی از پانل های خورشیدی را به جریان متناوب شبکه برق است. آنها شبکه طرح کراوات به طور پیش فرض است.

[ویرایش] تغذیه بدون وقفه suppliesAn اضطراری برق (UPS) با استفاده از باتری و اینورتر برای تامین برق AC زمانی که قدرت اصلی در دسترس نیست. هنگامی که قدرت اصلی بازسازی شده است، یکسو کننده تامین برق DC برای شارژ باتری.

[ویرایش] heatingInverters القایی فرکانس کم قدرت AC اصلی به فرکانس بالاتر تبدیل برای استفاده در گرمایش القایی. برای این کار، قدرت AC است برای اولین بار تصحیح به ارائه قدرت دی سی. اینورتر و سپس تغییر قدرت DC را به قدرت AC فرکانس بالا.

[ویرایش] قدرت HVDC با transmissionWith انتقال قدرت HVDC، قدرت AC جبران است و قدرت DC ولتاژ بالا به محل دیگری منتقل می شود. اینورتر اینورتر استاتیک در یک گیاه در محل گیرنده، قدرت را به AC تبدیل.

[ویرایش] با فرکانس متغییر drivesMain مقاله : درایو فرکانس متغیر درایو فرکانس متغیر کنترل سرعت موتور AC با کنترل فرکانس و ولتاژ از قدرت عرضه شده به موتور. معکوس کننده فراهم می کند، قدرت کنترل شده است. در اغلب موارد، درایو فرکانس متغیر شامل یک یکسو کننده به طوری که قدرت دی سی برای معکوس را می توان از برق AC اصلی ارائه شده است. از آنجا که معکوس کننده جزء کلیدی، درایوهای با فرکانس متغییر ها هستند که به آن گاهی به نام درایو اینورتر یا فقط اینورتر.

[ویرایش] الکتریک خودرو drivesAdjustable سرعت اینورتر کنترل موتور در حال حاضر استفاده می شود به قدرت کشش موتور در برخی از خودروهای برقی و دیزلی برقی راه آهن و همچنین برخی از وسایل نقلیه الکتریکی باتری و بزرگراه خودروهای هیبریدی الکتریکی مانند Prius تویوتا و تعداد ارسال Fisker. پیشرفت های مختلف در فناوری اینورتر که به طور خاص برای برنامه های کاربردی وسیله نقلیه الکتریکی توسعه [3] در وسایل نقلیه با ترمز احیا کننده، معکوس کننده نیز طول می کشد قدرت را از موتور (در حال حاضر اقدام به عنوان یک ژنراتور) و ذخیره آن را در باتری است.

[ویرایش] هوا conditioningMain مقاله : اینورتر (تهویه مطبوع) کولر تحمل تگ اینورتر از درایو فرکانس متغیر برای کنترل سرعت موتور و در نتیجه کمپرسور استفاده می کند.

[ویرایش] ترانسفورماتور به طور کلی caseA اجازه می دهد تا AC قدرت به هر ولتاژ مورد نظر تبدیل می شود، اما در همان فرکانس است. اینورتر، علاوه یکسو کننده برای DC، می توان طراحی شده از هر ولتاژ تبدیل ، AC و یا DC، به هر ولتاژ دیگر ، AC یا DC، در هر فرکانس مورد نظر است. قدرت خروجی می تواند قدرت ورودی تجاوز هرگز، اما راندمان بالا، می تواند با بخش کوچکی از توان تلف شده به عنوان انرژی حرارتی تلف شده است.

این مقاله نیازمند ویکیسازی است. لطفا کمک به بهبود این مقاله با افزودن منابع معتبر. دارای منبع مواد ممکن است به چالش کشیده شده و حذف شده است. (دسامبر 2009)

[ویرایش] توضیحات مدار بالا : مدار اینورتر ساده نشان داده شده با یک کلید الکترومکانیکی و معادل اتوماتیک سوئیچینگ خودکار دستگاه با دو ترانزیستور و تقسیم سیم پیچ ترانسفورماتور اتوماتیک در محل سوئیچ مکانیکی اجرا شده است. موج مربعی شکل با مولفه های اساسی موج سینوسی ، 3 5 و همساز همساز [ویرایش] پایه designsIn یکی مدار اینورتر ساده، قدرت دی سی از طریق شیر مرکز سیم پیچ اولیه ترانسفورماتور متصل می شوند. یک سوئیچ است که به سرعت در حال تغییر به جلو و عقب اجازه می دهد تا جریان به جریان برگشت به منبع DC به دنبال دو راه جایگزین از طریق یک انتهای سیم پیچ اولیه و پس از آن از سوی دیگر است. تناوب جهت جریان در سیم پیچ اولیه ترانسفورماتور تولید جریان متناوب (AC) در مدار ثانویه است.

نسخه الکترومکانیکی دستگاه سوئیچینگ شامل دو تماس ثابت و بهار پشتیبانی از حرکت تماس است. بهار، دارای تماس با متحرک در برابر یکی از تماس های ثابت و یک آهنربای مغناطیسی کشد تماس با متحرک به مخاطب ثابت مخالف است. در حال حاضر در آهنربای مغناطیسی عمل سوئیچ قطع به طوری که سوئیچ سوئیچ به طور مستمر به سرعت در حال جلو و عقب است. این نوع از سوئیچ معکوس کننده الکترومکانیکی، به نام مرتعش کننده یا زنگ اخبار، یک بار در رادیوهای خودرو لوله خلاء مورد استفاده قرار گرفت. یک مکانیزم مشابه شده است در زنگ درب ، buzzers و تفنگ تاتو استفاده می شود.

از آنجا که با رتبه بندی قدرت کافی، ترانزیستورها و انواع دیگر سوئیچ های نیمه هادی در دسترس تبدیل شد به طراحی مدار اینورتر گنجانیده شده اند.

[ویرایش] خروجی سوئیچ waveformsThe در اینورتر ساده بالا توضیح داده شد، هنگامی که به خروجی ترانسفورماتور همراه، تولید یک ولتاژ مربع شکل موج به علت خاموش ساده آن و در طبیعت به عنوان مخالف به شکل موج سینوسی است که شکل موج معمول یک منبع تغذیه AC . با استفاده از تجزیه و تحلیل فوریه، شکل موج های دوره ای به عنوان مجموع یک سری نامتناهی از امواج سینوسی نشان داده است. موج سینوسی است که همان فرکانس را به عنوان شکل موج اولیه نامیده می شود، مولفه های اساسی است. امواج سینوسی نامیده می شود هارمونیک، که در این مجموعه گنجانده شده فرکانس آن مضربی جدایی ناپذیر از فرکانس های اساسی دارند.

کیفیت از شکل موج خروجی اینورتر را می توان با استفاده از داده های تجزیه و تحلیل فوریه برای محاسبه اعوجاج هارمونیکی کل (THD) بیان شده است. اعوجاج هارمونیکی کل (THD) جذر مجموع مربعات ولتاژهای هارمونیکی تقسیم ولتاژ اساسی است :

 

کیفیت شکل موج خروجی است که از یک اینورتر مورد نیاز بستگی به ویژگی های از بار متصل است. برخی از بارهای نیاز به تقریبا کامل موج سینوسی ولتاژ به منظور به درستی کار نکند. بارهای دیگر ممکن است کار به خوبی با یک ولتاژ موج مربع است.

[ویرایش] طرح های پیشرفته H - مدار اینورتر پل با سوئیچ ها ترانزیستور و antiparallel diodesThere، بسیاری از مدار قدرت های مختلف توپولوژی و استراتژی های کنترل را در طرح های معکوس کننده استفاده می شود. روش های طراحی های مختلف رسیدگی به مسائل مختلف است که ممکن است بیشتر یا کمتر، مهم است بسته به راه است که معکوس کننده در نظر گرفته شده است مورد استفاده قرار گیرد.

موضوع کیفیت شکل موج را می توان در بسیاری از خطاب. خازنها و سلفها را می توان مورد استفاده قرار گیرد برای فیلتر کردن شکل موج است. اگر طراحی شامل ترانسفورماتور، فیلتر را می توان به طرف اولیه و یا ثانویه ترانسفورماتور و یا به هر دو طرف استفاده شود. فیلتر های پایین گذر داده می شود تا اجازه می دهد جزء اساسی از شکل موج را به خروجی منتقل می شود در حالیکه محدود کردن عبور از اجزای همساز است. اگر معکوس کننده طراحی شده است برای فراهم آوردن قدرت در یک فرکانس ثابت، یک فیلتر رزونانس می تواند مورد استفاده قرار گیرد. برای اینورتر فرکانس قابل تنظیم، فیلتر باید به یک فرکانس بالاتر از فرکانس حداکثر اساسی تنظیم شده است.

از آنجا که اکثر بارهای شامل اندوکتانس، یکسو کننده ها انتقادات و پیشنهادات و یا دیود های antiparallel اغلب در سراسر هر یک از سوئیچ های نیمه هادی متصل به ارائه یک مسیر برای اوج بار استقرا جاری هنگامی که سوئیچ خاموش است. دیود antiparallel تا حدی شبیه به دیود freewheeling مورد استفاده در مدارهای مبدل AC / DC است.

منبع : http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%A8%D8%AF%D9%84_%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86_%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%82%DB%8C%D9%85_%D8%A8%D9%87_%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86_%D9%85%D8%AA%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%A8


نظرات شما عزیزان:

احمد
ساعت16:54---1 فروردين 1391
سلام آقا مهران. سال نو مبارک. من هم لینکت کردم.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:"مبدل جریان مستقیم به جریان متناوب""ac""dc", ] [ 12:48 ] [ مهران محسن پور راجعونی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ مطالب برقی خوش آمدید.من مهران محسن پور،مدير اين وبلاگ و دانشجوي رشته برق الكتروتكنيك از دانشكده فني مهندسي چمران رشت هستم. اميدوارم كه مطالب اين وبلاگ همون چيزي باشه كه شما به دنبال اون هستيد.لطفا نظراتتون رو ثبت كنيد چون نظرات شما براي من خيلي مهم هست.
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 132
بازدید کل : 72520
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1





Online User تماس با ما تحلیل آمار سایت و وبلاگ